moja 1,4 tsi 2012 10kkm startuje tak od początku dla mnie jest to normalny rozruch silnika
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Witam wszystkich,
śledzę z przerwami ten wątek od ponad 2 lat, bo do takiego czasu zauważam u siebie krótkie klekotanie przy rozruchu - sporadycznie. W końcu przyszła pora i na mnie na wymianę zestawu (pasek, napinacz, nastawiacz...), bo ze sporadyczności zrobiła się codzienność. Od pierwszego objawu przejechałem 25tys km, głównie jeżdzę po mieście odcinki do 10km. Bywały okresy czasu - 6 miesięcy, że zapominałem o problemie (poprzednia zima i parkowanie pod chmurką). Teraz zapalam w garażu przy minimum +10 i jest gorzej
Od kilku tygodniu słyszę też dzwonienie na wolnych obrotach, bo rozgrzaniu silnika (wystarczy 1-2 min pracy). To mnie już dobija i podświadomie na światłach stojąc utrzymuję obroty ponad 1k
A więc:
Czy ktoś z forumowiczów dokonywał "standardowej" naprawy w jednym z ASO w Trójmieście ? Dealerów jest dwóch Plichta i Lellek - nie wiem gdzie jechać. Moje auto ma już ponad 4 lata (obierałem 11.2009) i daawno po gwarancji, chociaż serwisuje nadal u Plichty (dużo powiedziane - 2 serwisy - mam teraz 55k na liczniku). Niecały rok temu na poprzednim serwisie wspomniałem o tym klekotaniu. Trochę mnie badali wzrokiem co o tym wiem, i ogólnie powiedzieli że nic nie zdiagnozowali, ale jakbym chciał, to mogą wymienić to i owo za 3k, bo mieli już takich klientów - tyle że nie jest to wg nich konieczne. Wtedy faktycznie miałem 2sek klekot rozruchowy - raz na 3 tygodnie.
Czytałem tutaj, że nie którym z Was udawało się uzyskać współfinansowanie części przez SAP. Co zrobić i gdzie pojechać by na to się załapać ? W sumie jak trzeba to zapłacę sam 100%, ale może ktoś ma doświadczenie i pokieruje gdzie konkretnie pojechać i jak gadać by coś uszczknąć ?
Z góry dzięki!
P.S. Ogólnie uważam silnik 1.4 TSI za bardzo przyjemny. Problem jest, ale można go rozwiązać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sh95(pasek, napinacz, nastawiacz...)
Zamieszczone przez sh95Czytałem tutaj, że nie którym z Was udawało się uzyskać współfinansowanie części przez SAP. Co zrobić i gdzie pojechać by na to się załapać ? W sumie jak trzeba to zapłacę sam 100%, ale może ktoś ma doświadczenie i pokieruje gdzie konkretnie pojechać i jak gadać by coś uszczknąć ?
poza tym podjedź do swojego ASO, powiedz co i jak
-> że wiesz co jest do 'wymiany'
-> że wiesz kiedy była zmiana:
05.2010
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
-> że wiesz, że SAP da 'dobrą wolę' jak się ASO postara (70%części 30%robocizna)
no i nie daj się zbyć, bo później będziesz wypisywać bzdury na forum, że ASO stwierdziło, że TAK MA BYĆ...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebastian1980TSI
To dźwięk z mojego silnika.
Jak sądzicie panikować czy olać ?? Z tego co tutaj wyczytałem to jedni mówią, żeby panikować i jechać do serwisu a inni traktują to na zasadzie 3xT+M. Auto kupiłem w lutym 2012 (gwarancja na dniach się traci), niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak zapalało od nowości, ponieważ nie zwracałem na to uwagi. Czytałem o problemach z łańcuchem, więc gdzieś tam ta myśl o samej jego wymianie kołatała się w moje głowie, jednak z tego co pamiętam dźwięk tej usterki był zupełnie inny no i miał występować po przejechaniu większej ilości km, a nie tuż po zakupie auta.
Na chwile obecną mam niespełna 15 tys przebiegu, auto jest wykorzystywane raczej na krótkich odcinkach.
Wg Vinu wychodzi, że jest MY2012, więc teoretycznie nastawnik (bo na ten element wskazujecie jako winowajce w takim przypadku) powinien być wymieniony na ten niby poprawiony.
Zastanawia mnie jedno, skoro pisze się, że poprawiono te części a one ulegają uszkodzeniu to może, tylko napisano że je poprawiono a tak naprawdę nie zrobiono nic prócz puszczenia takiej wici w świat.
Miałem do czynienia już z podobnymi odgłosami w poprzednich samochodach, z tą różnicą, że miały one ponad 10 lat a na licznikach ponad 300tys km. Były to popychacze hydrauliczne czy też kasowniki luzu zaworowego, spotkałem się z różnymi nazwami. W tamtych przypadkach po prostu się jeździło ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez malgosk
Ja bym jechał do ASO. Zresztą, jak sobie poczytasz, to jakieś 50 stron temu też taki filmik zamieściłem. Brzmiało bardzo podobnie. Wymieniono kmpl. nastawnik, napinacz, łańcuch (był już mocno rozciągnięty). Żeby nie robić paniki: takie terkotanie (przez 3-4 sekundy) nie spowoduje żadnych usterek silnika, ale tracisz zaraz gwarancję. W serwisie powiedz, że potrafi tak terkotać nawet 30-40 sekund. Muszą uznać!
Dzięki wszystkim za rady, ja ten wątek mam w dużej części przeczytany teraz więc wiem co i jak. Chodziło mi bardziej o to, czy samemu walczyć z SAP czy zdać się na jakieś ASO.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebastian1980Mam już jednak informację, że oni nic nie słysząSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Odstawiłem auto do serwisu w środe rano, chciałem żeby odpalili go po 6-7 h, zrobili to ok 14tej. Przez telefon oznajmili mi , że wszystko jest ok. Auto zapala prawidłowo. Sugerowali by auto zostawić dla pewności na noc, tak tez uczyniłem. Rano kolejny telefon, to samo, auto odpala prawidłowo.
Ciekawe bo po całej nocy to już każdego dnia odpala tak jak to słychać na filmiku. Mimo mojego dociekania w słuchawce głos serwisu mowił: silnik startuje prawidłowo.
Nie mogłem odebrac go wcześniej , wiec podjechałem ok 17tej. Myślę, sobie że wtedy jeszcze spróbuje raz w asyście serwisu. I auto odpaliło prawidłowo. Albo ktoś jeszcze w ciągu dnia odpalał to auto albo ... mogli wlać coś do silnika, co by uciszyło te objawy ?? Jest to możliwe ?? Wiem, może przesadzam, ale ja juz nikomu nie wierzę. Nic z tego nie rozumiem, za każdym razem po dłuższym postoju odpala jak szatkownica a tutaj nagle w serwisie cudowne uzdrowienie. W cuda to ja nie wierzę...
Jutro rano będę wiedział jak odpala.
Wg tego co tutaj piszecie, przy moich objawach można podejrzewać nastawnik (łańcuch jak na razie nie hałasuje). Czy da się np stwierdzić mając do niego dostęp i wizualnie jakoś stwierdzić jego uszkodzenie ?? Być może ktoś ma fotki, tego uszkodzonego elementu i może go tu wstawić z każdej strony.
Myślę, czy nie zlecić w serwisie rozebrania silnika tak by dostać się do tego elementu by go zobaczyć. Może pokryć te koszty by być spokojnym, a jak się okaże że coś jest z tym nie tak to skorzystać z gwarancji???
Może popadam już w paranoje??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebastian1980Albo ktoś jeszcze w ciągu dnia odpalał to auto albo ... mogli wlać coś do silnika, co by uciszyło te objawy ?? Jest to możliwe ??
Zamieszczone przez sebastian1980Wg tego co tutaj piszecie, przy moich objawach można podejrzewać nastawnik (łańcuch jak na razie nie hałasuje). Czy da się np stwierdzić mając do niego dostęp i wizualnie jakoś stwierdzić jego uszkodzenie ?? Być może ktoś ma fotki, tego uszkodzonego elementu i może go tu wstawić z każdej strony.
a zdjęcia nowego nastawnika wkleiłem w temat jakiś czas temu
Zamieszczone przez sebastian1980Myślę, czy nie zlecić w serwisie rozebrania silnika tak by dostać się do tego elementu by go zobaczyć. Może pokryć te koszty by być spokojnym, a jak się okaże że coś jest z tym nie tak to skorzystać z gwarancji???
Zamieszczone przez sebastian1980Może popadam już w paranoje??
CAXA 2012 ma wszystko poprawione (rozrząd, napęd pompy oleju)kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Nie wiem czy ktoś otrzymał odpowiedz z SAP, ja opisałem mój problem 20.12.2013 i do tej pory się nie odezwali. ASO twierdzą że silnik pracuje prawidłowo i nic nie wiadomo o problemach z silnikami 1.4 TSI w Octavii.
1.4 TSI z 2009 r. zimny silnik głośno pracuje, ciepły przy uruchamianiu co któryś raz okropnie zazgrzyta na kilka sekund, mam przejechane niecałe 41,000 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cordoba12LUKI byłem dzisiaj u Maciejka po części i coś wspominał, że nastawnik który wymieniałeś padł Ci po jakimś czasie :shock: i musiałeś wymieniać jeszcze raz.
Powiedz czy to był ten nastawnik który podałeś: 03C 109 088 E , czy jeszcze jakiś inny...?
dokładnie tak... miałem już nastawnik 03C 109 088 E
taka sytuacja
O2FL 1.4TSI CAXA 122HP 6M 06.08.2010 czyli TEORETYCZNIE szeroko rozumiany rozrząd (nastawnik, napinacz, łańcuch) miał być po zmianie a w PRAKTYCE był przed zmianą :!:
pierwszy set rozrządu został wymieniony przy przebiegu około 36k km (nastawnik 03C 109 088 E, łańcuch 03C 109 158 A, napinacz 03C 109 507 AH, no i wszystkie potrzebne elementy tej układanki - zdjęcia z opisem wrzuciłem w tym temacie)
upgrade rozrządu został ogarnięty dwa miesiące przed końcem gwarancji... czyli 'za darmo'
po roku i 15k km powróciły problemy z rozrządem (głośny rozruch, okresowy brak mocy - dokładnie tak jak było przed pierwszym upgradem)
oczywiście w międzyczasie minęła gwarancja (10miesięcy), do tego zrobiłem przegląd w aso przy 45k km
nic, skręciłem domofonem kilka filmików porannego rozruchu, wziąłem zlecenie z upgradu rozrządu i wybrałem się do aso
po dwóch tygodniach odebrałem O2FL z nowym softem turbo, wymienionym nastawnikiem (03C 109 088 E) i napinaczem (03C 109 507 AH) - no i wszystkie potrzebne elementy tej układanki - oprócz łańcucha bo jest stan igła :!:
oczywiście teraz (61k km) jest zawodowo i mam nadzieję, że tak już będzie, bo jak trzeci raz wysra mi się rozrząd to już tego nie odpuszczę :!:
z ciekawostek dropsa to nie zapłaciłem nawet 1pln...
btw
taka anegdotka dla posiadaczy CAXA przed zmianami - sap doskonale wie o bolączkach CAXA :!:
na zdjęciu CAXA po upgradzie
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez cordoba12LUKI byłem dzisiaj u Maciejka po części i coś wspominał, że nastawnik który wymieniałeś padł Ci po jakimś czasie :shock: i musiałeś wymieniać jeszcze raz.
Powiedz czy to był ten nastawnik który podałeś: 03C 109 088 E , czy jeszcze jakiś inny...?
dokładnie tak... miałem już nastawnik 03C 109 088 E
taka sytuacja
O2FL 1.4TSI CAXA 122HP 6M 06.08.2010 czyli TEORETYCZNIE szeroko rozumiany rozrząd (nastawnik, napinacz, łańcuch) miał być po zmianie a w PRAKTYCE był przed zmianą :!:
pierwszy set rozrządu został wymieniony przy przebiegu około 36k km (nastawnik 03C 109 088 E, łańcuch 03C 109 158 A, napinacz 03C 109 507 AH, no i wszystkie potrzebne elementy tej układanki - zdjęcia z opisem wrzuciłem w tym temacie)
upgrade rozrządu został ogarnięty dwa miesiące przed końcem gwarancji... czyli 'za darmo'
po roku i 15k km powróciły problemy z rozrządem (głośny rozruch, okresowy brak mocy - dokładnie tak jak było przed pierwszym upgradem)
oczywiście w międzyczasie minęła gwarancja (10miesięcy), do tego zrobiłem przegląd w aso przy 45k km
nic, skręciłem domofonem kilka filmików porannego rozruchu, wziąłem zlecenie z upgradu rozrządu i wybrałem się do aso
po dwóch tygodniach odebrałem O2FL z nowym softem turbo, wymienionym nastawnikiem (03C 109 088 E) i napinaczem (03C 109 507 AH) - no i wszystkie potrzebne elementy tej układanki - oprócz łańcucha bo jest stan igła :!:
oczywiście teraz (61k km) jest zawodowo i mam nadzieję, że tak już będzie, bo jak trzeci raz wysra mi się rozrząd to już tego nie odpuszczę :!:
z ciekawostek dropsa to nie zapłaciłem nawet 1pln...
btw
taka anegdotka dla posiadaczy CAXA przed zmianami - sap doskonale wie o bolączkach CAXA :!:
na zdjęciu CAXA po upgradzie
Obrazek
czyli tak na dobrą sprawę nie ma pewności że problem nie powróci... :evil: skoro nastawnik który rzekomo miałbyć poprawiony znów się wysrał... :|
Komentarz
-
-
@zenek127
Żenada na całej linii, zbywanie klienta, wmawianie banialuków ocierające się o kłamstwo, wszystko byle tylko nie robić czegoś "za darmo". Ale jak pójdziesz oglądać nową o3 to od razu sprzedawca Ci powie że są nowe silniki na pasku, poprawione, super extra gitara rulez. To był jeden z powodów dla których wybrałem przy kupnie silnik 1.6 MPI, choć w tej samej cenie był 1.4 TSI (używka oczywiście).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147przecież w tym kraju wszyscy wszystkich dymają
Wiedzą na pewno o tej dolegliwości i doskonale zdają sobie sprawę, ale tendencja jest niestety przeciwna do oczekiwań klienta. Najgorsze jest to, że to bardzo silnie zależy od danego ASO, w jednym głupa nie strugają, w drugim struganie wychodzi im znakomicie.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
SAP o tym wie, ASO też o tym wie, tyle że jedni i drudzy się do tego nie przyznają. Dopóki nie będzie oficjalnego dokumentu na ten temat ( a raczej nie będzie, chyba, że ktoś z wikileaks coś "wyciągnie" :diabelski_usmiech ) to prosiłbym o darowanie sobie komentarzy, które nic nie wnoszą a tylko zaciemniają obraz sytuacji tym, którzy potrzebują tu coś znaleźć.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Panowie.
Chyba nie ma reguły, bo ja mam samochód z 2009 roku, przejechałem 58 tys. km i jak na razie nie ma całe szczęście problemów z rozrządem. Tak, więc może wyszła jakaś wadliwa seria łańcucha lub nastawnika i to jest największy problem. No chyba, że ja jestem głuchy i nic nie zauważam.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
WITAM, PROBLEM PRZERABIAŁEM jak wielu z was, u mnie wymieniono wszystko i jest ok, wypowiem się jedynie dla tych co próbują wyczuć chwilę terkotania w aso bo fakt zazwyczaj u nich nie terkocze, ale ja już wyczułem sytuację zresztą to już dawno opisywałem. terkotanie to wina z jednej strony łańcucha ale jak ktoś to wymienił i nadal terkocze to wina nastawnika a terkocze wtedy nie łańcuch już tylko przy rozruchu następuje zła synchronizacja spalania i podobny odgłos daje spalanie przy źle ustawionych zaworach. Nie wchodząc w opowiadanie głębsze to aby servis stwierdził terkotanie to u mnie było tak że rozgrzewałem silnik bardzo porządnie potem podjechałem pod serwis, szedłem na kawkę a po jakiś 30 minutach szedłem z gościem do auta i kazałem mu odpalić i wtedy terkotało. Jaki to moment: silnik ma być rozgrzany i olej szybko zleci bo nastawnik nie trzyma go w sobie bo winą jest tam jakiś zaworek za kilka złotych, olej zleciał i nie miał czym napełnić się a silnik był gorący i zawsze terkotało.Acha zostawianie na noc nic nie dawało bo wychładzał się cały silnik i było git. Ja to robiłem zawsze latem w dni upalne, wtedy macie tą chwilę uchwycenia terkotania pewną po 30 minutach. Reasumując jak wymieniacie łańcuch i napinacz to od razu wymieniajcie dla pewności nastawnik, on kosztuje ale nie płacicie potem podwójnie za robociznę rozbierania silnika. teraz mam spokój już, ponieważ nie chce mi się pisac teraz opowiadań w tym temacie kto ma problemy niech do mnie dzwoni 508178818 to wszystko podpowiem, dzwońcie w godzinach 15-18 mam czas na gadu. ten sam problem był w alfach, znalazłem to gdzieś na necie i tam gościu to właśnie dokładniej opisał, servis już zna te dolegliwości i byli szkoleni ale lecą głupa bo nie znają się albo nie chce im się grzebać. Ja robiłem to w Częstochowie i servis po wielu moich wizytach, chyba 20 i przy mojej wiedzy to załatwił extra. teraz mam spokój i się ciesze autkiem. W sumie to całe zamieszanie trochę mnie zmęczyło ale co zrobić było, sprzedać z terkotaniem - nie sprzedacie, więc nie ma innego wyjścia trza dołożyć te 3 tysiaki i będzie super. Głowa do góry, problem już rozgryzłem i śpię spokojnie.Witam, jeżdżę skodą octavią 2 FL Mint 1.4 tsi Antracyt, pozdrawiam
Była:
Jest:
1) Octavia 1,4 TSI
jak sobie kupię jeszcze więcej aut to będę miał jeszcze dłuższy podpis
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez cordoba12LUKI byłem dzisiaj u Maciejka po części i coś wspominał, że nastawnik który wymieniałeś padł Ci po jakimś czasie :shock: i musiałeś wymieniać jeszcze raz.
Powiedz czy to był ten nastawnik który podałeś: 03C 109 088 E , czy jeszcze jakiś inny...?
..........
oczywiście teraz (61k km) jest zawodowo i mam nadzieję, że tak już będzie, bo jak trzeci raz wysra mi się rozrząd to już tego nie odpuszczę :!:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez malgoskA ja właśnie będę miał 3 raz wymieniany nastawnik. Tym razem na gwarancji części. I właśnie 03C 109 088 E mi terkotał. Ciekaw jestem, co teraz Skoda wymyśli.
aso wsadzi nowy nastawnik 03C 109 088 Ekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz